Op naar Qatar en Singapore - Reisverslag uit Qaţār, Iran van Rick van Oort - WaarBenJij.nu Op naar Qatar en Singapore - Reisverslag uit Qaţār, Iran van Rick van Oort - WaarBenJij.nu

Op naar Qatar en Singapore

Door: Rick van Oort

Blijf op de hoogte en volg Rick

29 Juni 2017 | Iran, Qaţār

Na twee maanden voorbereiding is het dan zover. 28 juni, klaar om te vertrekken. 35 kilo aan kleding en apparatuur dat we de komende drie weken op onze rug zullen dragen. Afgezet aan de luchthaven door mama is het nu wachten op een vertrouwde luchthaven richting het onbekende.

Qatar Airlines, de maatschappij waarmee we vliegen. Wat een wereld van verschil met andere vluchtmaatschappijen. Passagiersstoelen die bij KLM business Class zouden zijn. Entertainment mogelijkheden die je gemakkelijk tien vluchten op en neer naar Singapore je bezig kunnen houden. Bediening die iedere vijftien minuten langs komen met de vraag of je iets wil drinken. Nadeel is wel dat ze Fanta als Vodka verstaan en koffie als coke. Dat kan wel eens tot verwarring leiden als je dan je glas voor je krijgt. Dat gezegd zijnde alleen maar lovende woorden over Qatar Airlines.

Als je dan toch een feedback puntje mag geven, is het gebruik van touch schermen in vraag stellen. Best irritant als de persoon achter je Angry birds aan het spelen is en hij blijkbaar niet kan winnen, dus maar wat ramt op het schermpje. Denkende dat het eerst de turbulentie is, helaas, gewoon een irritante achterbuur. De buur naast ons maakt dat ongemak dan weer goed, want hij of zij, was niet aanwezig. Dus drie stoelen voor de prijs van twee gedurende de volledig vlucht. Lekker beentjes strekken en vreemde houdingen aannemen, die net iets minder ongemakkelijk zijn als je die derde stoel niet had gehad.

Eenmaal in Qatar aangekomen, een korte overstap naar de volgende vlucht. Opmerkend is hoe lui, of hoe geavanceerd mensen hier zijn. Daar ze een trein gebruiken om zich 500 meter verder te verplaatsen. En 500 meter is de enige afstand waar de trein voor ingeschakeld staat. Achja, wij dan ook maar...

De aansluitende vlucht was identiek aan het andere vliegtuig. Ook onze buurman was niet aanwezig. Top! Deze keer veel geslapen, aangezien dit de nachtvlucht was gedurende zeven uur. Als ontbijt iets gekregen wat leek op een ei en een kippenworst, en daarna de landing ingezet op Singapore.

In Singapore heel snel de metro gevonden. Door de, als ik het zelf mag zeggen, de goede voorbereiding, waren we binnen de veertig minuten in ons hotel ingechecked. Twee metro's en een wandeling van 1,2km met 35kg aan bagage, is dat geen slechte timing. Met dank aan Anne voor het goede kaartlezen op het kleine afgeprinte kaartje van Google maps.

Nu even relaxen, en kijken wat we gaan doen vanavond en morgen!

• 29 Juni 2017 - 13:08

Nazeha:

Nou had er echt niet aan getwijfeld dat jullie zo snel op jullie hotel zullen geraken. Je voorbereiding was beter dan een reisbureau. Uw draaiboek ligt hier bij mij op de sallontafel dus ik volg jullie en het voelt aan alsof ik ook mee ben. THANX voor het gratis fictief reisje. Slaap er

• 29 Juni 2017 - 13:17

Hans Van Oort:

Hey Anne en Rick,

Wat leuk geschreven!! Ben benieuwd naar de volgende verslagen. Veel plezier daar. XX

• 29 Juni 2017 - 14:48

Ruth:

Leuk om lezen... benieuwd naar de volgende verhalen...

• 30 Juni 2017 - 08:33

Stella:

Hoi schattenbouten,wat een geweldige start van dit groot avontuur.
    Met veel plezier lees ik jullie verhalen en verheug me al weer op het volgende.
    Dikke kus xxxxxx