Fun and patience - Reisverslag uit Qaţār, Iran van Rick van Oort - WaarBenJij.nu Fun and patience - Reisverslag uit Qaţār, Iran van Rick van Oort - WaarBenJij.nu

Fun and patience

Door: Rick van Oort

Blijf op de hoogte en volg Rick

30 Juni 2017 | Iran, Qaţār

De eerste ochtend breekt aan. Of althans de wekker geeft aan dat het tijd is om op te staan. Aangezien we op een kamer zitten zonder ramen kunnen we het ochtend breken niet meemaken. Een heerlijke douche, waarbij het douchegel reservoir van de muur op mijn voet valt, maakt me al snel wakker. (Benieuwd of deze is gemaakt ondertussen).

Uiteindelijk zijn we klaar voor een stevig ontbijt. Anne speelt op safe en besteld een toast met gekookte eitjes. Ik bestel een Aziatische specialiteit. Het woord specialiteit wil dan ook zeggen dat ik niet weet wat er in zit. Noodles..en pikante specerijen. Hoewel mijn ontbijt best pittig was voor de vroege ochtend, was mijn eten wel voldoende 'gekookt'. De eieren van Anne waren niet langer dan twee minuten gekookt. Daar kwam ze pas achter, toen ze het ei kapot tikte op tafel en de helft van haar ei verloor in de vorm van een wit gele sappige vloeistof die de tafel nu bedekte.

Terug naar de receptie van het restaurant, met de vraag of haar tweede ongeopende ei nog even langer gekookt kon worden. Tien minuten later komen ze terug...deze keer was het ei perfect om als een gepocheerd ei te dienen. We stellen ons de vraag of ze überhaupt eieren koken in kokend water of ze laten weken in lauw water. Na het binnenslurpen van het eitje, onze spullen gepakt en in een taxi gestapt.

Tijdens de taxirit verschijnt de prachtige skyline van Singapore City. Hoge gebouwen zijn dicht op elkaar geplakt en vormen zo een indrukwekkend schouwspel. De stad zal voor morgen zijn, nu rijden we er gewoon voorbij, op weg naar santosa Island. Het fun Paradise islands.

Universal studio's is het kleine broertje (of zusje) van het impressionante pretpark in Florida. We kunnen het kort omschrijven als een leuke belevenis, waarbij je bij de betere attracties wat geduld moet uitoefenen, waarbij het eten westerse prijzen en invloeden kent en waarbij je makkelijk een dagje gevuld hebt.

Met een achtbaan die vijf keer over kop gaat, met je voeten los hangt en eentje in het donker beleefd, zijn er ook weer een paar angsten overwonnen. Doch enige herinneringen aan deze traumatische belevenissen zullen al snel weer verdrongen worden. Tenslotte moet de angstmeter gevuld blijven, wil ik telkens een adrenaline kick krijgen van dergelijke attractie.

Na een lichtshow op een twintig meter hoge leeuw laat de avond afsluiten. De taxi brengt ons voldaan terug naar het hotel, waar we opnieuw uitgeteld op bed belanden en allicht snel in slaap zullen vallen.