Twins en apen - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Rick van Oort - WaarBenJij.nu Twins en apen - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Rick van Oort - WaarBenJij.nu

Twins en apen

Door: Rick van Oort

Blijf op de hoogte en volg Rick

12 Juli 2017 | Maleisië, Kuala Lumpur

Kuala Lumpur, een rijsende stad. Dit bleek al snel met het eerste aanzicht in de taxi, uitkijkend naar de vele skytowers die in aanleg waren. Dan te bedenken dat dit nog slechts de buitenwijken waren van Kuala Lumpur, een veertig tal kilometer verwijderd van het echte centrum.

Ons hotel bevond zich op wandelafstand van het centrum. Een 20 verdiepen hoog gebouw, waarbij wij op niveau 16 een prachtige kamer hadden tegen een bedrag waar je in België een luxe hostel voor zou kunnen krijgen. We keken uit op de beroemde twin towers van Petronas vanuit onze living althans. De slaapkamer keek weer uit op een ander gedeelte van de stad. De keuken en de inloopkast daarentegen hadden geen ramen. Maar daar zullen we geen scène van maken.

De eerste avond de stad maar direct gaan verkennen. Na een half uur wandelen langs het drukke verkeer van de stad stonden we voor het machtige bouwwerk bestaande uit twee torens omringd door enkele kleinere, doch ook hoge gebouwen. Het was een zeer indrukwekkend zicht. Na uiteraard de alombekende selfies met de torens op de achtergrond op zoek gegaan naar iets te eten. Na enkele shoppingmalls te zijn doorlopen iets gevonden. Grappig hoe dat kleine restaurantjes die weinig gasten hebben, zich volledig aanpassen aan hun gasten. Zo waren wij de eerste Westerlingen en ging direct de muziek wat luider omschakelend naar pop muziek, ipv de gebruikelijke lokale klanken.

De volgende ochtend gebruik gemaakt van een zeer lekker ontbijt. Het beste tot nu toe. Vers fruit, koffie, vers gebakken eieren, yoghurtsmaken, wafels, pannenkoeken, brood, croissants, rijst, noedels, etc etc. Genoeg te bieden aldus. Na het ontbijt afgezakt richting de metro om ons door een geautomatiseerde metrolijn te laten vervoeren richting de Batu Caves.

De Batu Caves bekend om de hindoeïstische gebedsplaats, zijn apen en uiteraard de grotten vol vleermuizen. 200.000 vleermuizen om precies te zijn, om maar te zwijgen van de spinnen die er zitten. Veel apen op de foto gehad, een grotwandeling van 45 minuten en weer enkele treden naar boven geklommen, was het een leuke intensieve dag. De dag afgesloten door sushi te gaan eten in de omgeving van het hotel.

Morgen staat China Town op de planning.

• 12 Juli 2017 - 20:42

Jenny Bakkers:

Rick,wederom een leuk verslag.
    Het is leuk om te horen over een gebied,waar ikzelf vertoefd heb.
    Wedrom geniet ervan.
    Groetjes Jenny.

• 13 Juli 2017 - 02:20

Rick Van Oort:

Dankjewel Jenny, we vinden het leuk om af en toe een reactie van je te lezen! We gaan er zeker nog een weekje van genieten!