Bangkok a last Story - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Rick van Oort - WaarBenJij.nu Bangkok a last Story - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Rick van Oort - WaarBenJij.nu

Bangkok a last Story

Door: Rick van Oort

Blijf op de hoogte en volg Rick

19 Juli 2017 | Thailand, Bangkok

Bangkok, vaak omschreven als een chaotische stad, druk en stinkend. De eerste dag kan misschien overweldigend zijn indien je geen steden gewend bent, maar al snel zul je de structuur die Bangkok bezit vlug begrijpen en volgen. Ja, het verkeer is er druk. Zolang je niet twijfelt en er in mee gaat, zul je er geen probleem mee hebben om op te gaan in deze stroom. Je moet wel uitkijken natuurlijk en meer dan één keer kijken voor je oversteekt, maar in welk land niet...

Het hotel had ons een transfer geregeld vanaf de luchthaven. Het bordje dat Mr van Oort aangaf was lichtelijk het signaal dat we moesten volgen. Een mooie luxe Lexus bracht ons naar de hoogste toren van Bangkok, het Baiyoke Skyhotel. Nog net niet zo hoog als de twin towers van Kuala Lumpur, maar toch heel indrukwekkend als je onderaan staat. Na het inchecken begaven we ons richting de lift op weg naar verdieping 72. Ja, je oren poppen met de druk waarmee de lift zich verplaatst naar boven en beneden.

Een prachtige kamer met living, eethoek, bureau, twee twin bedden en niet te vergeten een geweldig uitzicht, maakte deze kamer een mooie afsluiter van onze reis. Even een kijkje genomen op het sky deck, verdieping 86 en dan ons in de drukte van de stad gegooid om iets te gaan eten.

Kraampjes in alle hoeken, eten overal, honden, katten, tuk tuk's en taxi's, massage salons en zo verder zijn datgene wat Bangkok typeert. Naast de vele zakelijke districten en design shoppingscenter was dat tenslotte waarvoor we naar Bangkok kwamen. Op zoek naar die authentieke stempel van de Thaise hoofdstad.

In vier dagen teveel gezien om alles in verhaal om te zetten. Het waren zulke drukke en intensieve dagen, niet alleen in Bangkok, maar ook de gehele reis in zijn geheel dat de weinige vrije momenten werden besteed aan rust.

De foto's illustreren wel een beeld over de verscheidenheid aan tempels, culturen, natuur en omgeving. Bangkok een must see, absoluut. Zou ik snel terug gaan, nee dat denk ik niet. Misschien omdat het een te drukke afsluiter was van onze vakantie en je een dergelijke stad best bezoekt aan het begin of in het midden. Vergis je niet. De temperaturen zijn slopend en vergen veel energie als je iets gaat bezichtigen, ook al is het binnen wandelafstand van een straal van vijf kilometer. Er zijn zoveel stimuli die je constant bezig houden met wat er in je omgeving gebeurd. Heel leuk, maar vermoeiend.

De ervaring van een tuk tuk, trein, taxi, boot, brommer en bus te nemen in Bangkok hebben we tenminste gehad. Veel fraaie dingen gezien, aparte dingen gegeten en leuke dingen gedaan. Het was een toppertje. Heel de vakantie.

Tot een volgende reis!

• 19 Juli 2017 - 14:10

Hans:

Hoi luitjes

Mooie reis dus...nog een goede terugreis gewenst!
    Liefs

• 20 Juli 2017 - 13:04

Rick Van Oort:

Hoi papa,

Dankjewel. Zojuist goed aangekomen!

• 20 Juli 2017 - 13:45

Joke:

Hoi Rick & Anne
    Wat gaat de tijd toch snel die drie weken zijn omgevlogen. Ik heb net alle verhalen en foto's nog eens bekeken! Geweldig hoe jij verteld wat je allemaal meegemaakt hebt! We hebben je zo goed kunnen volgen en hebben met je mee kunnen genieten! Nu een paar lekker relaxen thuis, of mag je meteen aan't werk? Nog veel terug kijk plezier LEKKER NAGENIETEN! Als je weer gaat beginnen met werken RUSTIGE WERKWEEK!!! Liefs van ons Harry & Joke xxx

• 20 Juli 2017 - 15:45

Rick Van Oort:

Dag Joke en Harry,

Leuk om te horen dat jullie de verhalen hebben kunnen volgen. Nu heb ik gelukkig nog enkele dagen om te acclimatiseren. Maar donderdag speelt KAA Gent zijn eerste Europese wedstrijd. En dat wordt dan weer werken :) Dus vanaf zondag schiet ik in actie.

Xx

• 20 Juli 2017 - 20:58

Jenny:

Genoten van je reisverslag!Een mooie tijd om op terug te kijken.
    Groetjes Jenny.Natuurlijk ook voor Anne.