Doktersbezoek en de apen watertempel - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Rick van Oort - WaarBenJij.nu Doktersbezoek en de apen watertempel - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Rick van Oort - WaarBenJij.nu

Doktersbezoek en de apen watertempel

Door: Rick van Oort

Blijf op de hoogte en volg Rick

05 Januari 2014 | Indonesië, Ubud

Wajan, de zoon van de eigenaar bracht mij voor 10.000 naar de kliniek. Daar aan gekomen eerst een boek moeten invullen om mij in te schrijven. Daarna werd ik naar een verpleegzaaltje gebracht waar er een zuster en twee dokters met mij aan de slag gingen. Hannes en Karolien moesten buiten blijven wachten, kijken werd absoluut niet geapprecieerd door de doctoren. Mijn voet werd stevig ontsmet en schoongemaakt. Na een korte behandeling een waslijst aan medicatie gekregen, waarna ik de som van 890.000 mocht betalen voor de gehele ingreep.

Met mijn voet goed ingetaped gingen we nu iets zoeken om te ontbijten. Een klein bakkerijtje trok onze aandacht. Binnen kregen we de keuze tussen allerlei goed uitziende koffiekoeken, donuts, taartjes, enzovoort. In combinatie met een koude ijsthee vol stukje meloen en ananas was het weer eens genieten op een zondagmiddag.

Ondertussen had Hannes een tweede motorbike gehuurd en konden we vertrekken naar het gedeelte van de stad waar er apen waren en een watertempel. Motorrijden ging gelukkig zonder problemen! Ik moest echter wel in beweging blijven met mijn voet, want eenmaal ik voor lange tijd stil zat, was het een zeer pijnlijke ervaring om te kunnen steunen op mijn rechtervoet nadien.

De watertempel was in zicht. We parkeerden onze motoren op de voorziene plaats en kochten een ticket. Want ja, het was wel een toeristisch stukje jammer genoeg. Apen genoeg, helaas minder brutaal dan we gehoopt hadden, maar wel leuk om eens van dichtbij te zien. Mooie natuur, paadjes en aapjes zorgden voor toch enkele leuke plaatjes.

Van daaruit wilden we door rijden naar de rijstvelden. De lucht werd echter grijs en onze poncho's lagen nog in onze bungalowtempel. Dus toch maar eventjes terug gereden. Want het was nodig! Vertrokken richting de rijstvelden, begon het te gieten. Gieten hier, is niks in vergelijking met een stortbui in België. Straten stonden blank binnen een minuut. De zijstraatjes die omhoog liepen waren omgetoverd in kleine riviertjes die water aanvoerde naar de hoofdweg waar wij op reden. Onze banden verdwenen op sommige plaatsen meer dan de helft in het water. De motor pruttelde, maar bleef stand houden tegen de woelige modderstromingen die hij moest doorstaan. Het verkeer liep op sommige punten volledig vast, waardoor we dan ook maar besloten om even beschutting te zoeken en iets te gaan drinken. Een pintje en chickenwings lieten de regen even vergeten. En toen het op was brak de zon weer een beetje door.

We zette onze reis verder richting de rivier, en later ook richting kippen gevechten tot de dood en een koffieplantage waar we koffie dronken gemaakt van poep van de wezels om dan te eindigen met mijn voeten omhoog. Een warmmakertje om het volgende verhaal zeker te lezen!

  • 05 Januari 2014 - 13:36

    Joke:

    Hoi Rick,
    Ik heb net al je verslagen zitten lezen. We kunnen bijna voelen wat je allemaal meemaakt! Letterlijk van je voeten HIHI Die van mij heb ik ook een keer verbrand, dat was geen pretje, maar als ik lees hoe erg het bij jou is, dan was dat bij mij maar een peulenschilletje HIHI! Hopelijk gaat het nu beter en kun je er weer volop tegenaan! Je maakt erg goede verslagen en het is een genot om te lezen! Fantastisch om zo je belevenissen te kunnen volgen. Ik zou bijna zeggen dat ik nu ook op Bali ben en alles meemaak HIHI, was dat maar zo!!! Iiiiiiiiiieeeeek en die Gekko op de muur, jij slaakt een gil (letje), maar ik zou krijsend uit mijn bed zijn gevlogen JAKKIE!!! Gili eilanden is dan weer prachtig met die dolfijnen en heb je daar ook dat eilandje met die Walrussen gezien? Heel indrukwekkend! Van onze John en Yvon weet ik dat Bali FANTASTISCH is, die zijn er drie en een half jaar geleden geweest! Je zou zo denken dat de apen zeker brutaal zouden zijn aangezien de uitspraak:"Brutale aap!" Dat valt dan weer tegen HIHI!!! Regen die er met bakken uitvalt, dat hebben we vrijdag hier ook meegemaakt, dat was heel even maar niet normaal en met windstoten van 8/9! Bliksem en Knallen, gewoon akelig en na ongeveer 3 minuten was er niks meer aan de hand. Alles was in een oogknippering voorbij!!! Maar wel effe heel FEL!!! Ga je ook nog op safari, of is daar de tijd tekort voor? Ik lees het wel in je volgende verslagen!!! Geweldig om het jaar 2014 zo te mogen beginnen!!! BETERSCHAP met de voetjes!!! Ik/wij wens(en) je nog heel veel plezier!!! Blijf genieten van het avontuur en al het moois!!! En............blijf schrijven, helemaal SUPER!!! Hannes en Karolien ook voor jullie een hele fijne tijd samen met Rick!!! DIKKE KNUFFEL ALLEMAAL EN GENIET-GENIET-GENIET!!! xxx


  • 05 Januari 2014 - 19:05

    Stglla:

    Deze morgen samen met Sas en Charly de verhalen verder gelezen.
    Ondanks de ellende met je voet hebben we toch wel erg moeten lachen met je avontuur.
    Zoals elke keer weer verheug ik me weer op het volgend verhaal.
    Geniet nog van de laatste dagen.
    Heb nog geantwoord op je mail,dus daar lees je de rest.
    Dikke kus van ons,love you en veel groeten aan Hannes en Karolien xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rick

Actief sinds 28 Dec. 2013
Verslag gelezen: 471
Totaal aantal bezoekers 33599

Voorgaande reizen:

28 Juni 2017 - 20 Juli 2017

Singapore - Maleisië - Thailand

30 December 2013 - 10 Januari 2014

Impulsieve reis naar Bali

Landen bezocht: