Hoe het begon - Reisverslag uit Leuven, België van Rick van Oort - WaarBenJij.nu Hoe het begon - Reisverslag uit Leuven, België van Rick van Oort - WaarBenJij.nu

Hoe het begon

Door: Rick van Oort

Blijf op de hoogte en volg Rick

28 December 2013 | België, Leuven

De reis is nog niet begonnen, maar de spanning is wel al te voelen. Op 27 december kreeg ik het ludieke idee om mijn goede vriend en 'roomy' Hannes en zijn reispartner Karolien een bezoekje te gaan brengen. En eventueel samen met hun nieuwjaar te vieren. Allicht lijkt dit een voor de hand liggende keuze..echter had ik nog niet direct nagedacht over de kleine 15.000 km die ik daarvoor zou moeten overbruggen.

Na wat gegoogle en prijsberekeningen te doen toch langzaam maar zeker het idee steeds meer naar voor te schuiven en het werkelijk uit te voeren. Mede dankzij de sponsoring van mijn ouders en het annuleren van een online aankoop die ik eerder had gedaan, heb ik acht uur later, na het opkomen van het idee, een retourticket gekocht.

Helaas is een ticket alleen niet voldoende om een zorgeloze reis tegemoet te gaan. Aangezien het weekend is, en ik maandagochtend vertrek heb ik niet meer de mogelijkheid om eventuele aankopen te gaan doen. Malariatabletten, anti-diarree middel, paracetamol, zonnenbrand, muggenspray,.. behoren tot toch wel de voorzorgsproducten om mee te nemen naar een dergelijke reis. Helaas.

Ook bezit ik niet over miljoenen roepi's, jawel ik ga mij eventjes miljonair voelen in Bali, in mijn bescheiden woning in Leuven. Dus zal ik gebruik moeten maken van de plaatselijke wisselkantoren.

Op de luchthaven van Bali zal ik ook nog een visum moeten aankopen. Deze kost 25 dollar of 200.000 roepi's. Ook dat heb ik hier niet liggen. Hopelijk met wat zoekwerk kan ik daar nog aan geraken.

Een reis naar Bali, naar iemand die een wereldreis bezig is, kun je niet aankomen met een trolley. Een vijf sterren resort zit er niet in, en rondtrekken is de hele essentie van het verhaal. Momenteel ben ik nog steeds zoekende naar een degelijke rugzak waarmee ik tien dagen het landschap van Bali en de omringende eilanden kan gaan verkennen.

En dan denk je, dat je overal aan gedacht hebt. Maar dan kom je voor het verdrongen feit dat Hannes natuurlijk niet doodleuk naast het vliegveld zit te kamperen..maar uiteraard 83km daar vandaan. Taxi, brommer, ezel? Gelukkig zijn Hannes en Karolien met de lokale bevolking aan het kijken of ze voor mij een chauffeur kunnen regelen die mij voor de kleine prijs van 450.000 roepi's naar hun locatie brengt. (een kleine 40 dollar heb ik mij laten vertellen).

30 December is het dan zover. Wel nog even kijken hoe ik in Amsterdam Schiphol geraak. Zal ik de NMBS en NS vertrouwen, of toch op safe spelen en met de Thalys gaan?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rick

Actief sinds 28 Dec. 2013
Verslag gelezen: 588
Totaal aantal bezoekers 33555

Voorgaande reizen:

28 Juni 2017 - 20 Juli 2017

Singapore - Maleisië - Thailand

30 December 2013 - 10 Januari 2014

Impulsieve reis naar Bali

Landen bezocht: