Laatste vlucht, aankomst Bali - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Rick van Oort - WaarBenJij.nu Laatste vlucht, aankomst Bali - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Rick van Oort - WaarBenJij.nu

Laatste vlucht, aankomst Bali

Door: Rick van Oort

Blijf op de hoogte en volg Rick

01 Januari 2014 | Indonesië, Denpasar

De eerste vertraging na 23u reizen is een feit. Het eiland van Bali is in zicht..of juist niet. Een gigantische donderwolk heeft zich gevleid boven de luchthaven van Bali. Blijkbaar mochten we niet door de wolk vliegen om te kunnen landen, waardoor het vliegtuig een vijftal rondjes rond de wolk heeft gevlogen. Een prachtig schouwspel om de fascinerende wolk langs alle kanten te kunnen aanschouwen. Maar ten koste van een tweetal uur.

Uiteindelijk rustig geland, en via de trappen het vliegtuig verlaten. In een lange broek en dikke zwarte pull was het een warm onthaal. Na slechts enkele minuten wachten, arriveerden onze koffers via de loopband. Ik volgde de pijlen naar de exit en zocht mijn naam tussen massa mensen die ons kwamen onthalen...of eerder dollartekens door de uitgang zagen lopen. "Rickkie" zag ik op een bordje staan. Ja, dat zal wel van Hannes afkomstig zijn. Na een korte kennismaking was ik zijn naam al vergeten en moesten ik blijven wachten bij het taxigedeelte terwijl hij zijn auto haalde. Voor de eerste keer merkte ik hoe verloren ik mij voelde in de onbekende drukke omgeving van de luchthaven Denpansar.

Ik stapte in en vertrok voor een drie uur durende reis naar Amed. Verkeer was er genoeg, verkeerregels precies iets minder. Buiten het feit dat ze links rijden, was er totaal geen overzicht te behouden terwijl ik naast mijn chauffeur zat. Links of rechts op de baan rijden kennen ze niet, voorsorteer lijnen zijn louter decoratief, inhalen kan langs alle kanten en stoplichten worden in alle kleuren genegeerd. Iedere inhaalmanoeuvre, en hier is het echt een manoeuvre, gaat vooraf met claxonneren. Tevens iedere bocht wordt luid geclaxonneerd. Allicht om voetgangers, honden of brommers te waarschuwen dat er een auto met snelle vaart de bocht om komt. De wet van de sterkste of beter gezegd de brutaalste is hier van kracht.

Onderweg geluisterd naar Chris Brown, Pink en andere top 40 artiesten. Wat gebabbeld over studie, liefde en vakantie. Een oog dicht doen had tenslotte toch geen zin. De combinatie van de donkerte van de avond, de rijstijl en drukte, maakte het geen saaie reis.

Aangekomen in Amed betaalde ik de chauffeur de afgesproken 450.000 en werd ik hartelijk onthaald en naar mijn bungalow gebracht met terras aan zee. De foto's die ik eerder had doorgekregen van Hannes logen er niet om. Een prachtig droombed en een bad met uitzicht op de zee.

Een paradijs, om het beter te omschrijven...



  • 01 Januari 2014 - 15:37

    Marcel:

    Hoi Rick,

    wat een fantastisch idee om jou op deze manier te kunnen volgen. Je verhalen zijn zeer sappig en ontzettend leuk geschreven. Een lust om te lezen en ben blij dat je goed en wel bij Hannes bent aangekomen. Het zal niet altijd makkelijk zijn om een internetverbinding te hebben, maar iedere keer verheugen wij ons er op om jouw avonturen mee te mogen beleven, nou ja achter/voor de computer dan wel te verstaan.
    Ik hoop evenals de huisgenoten dat je een spetterende vakantie hebt en by the way, gelukkig nieuwjaar en moge dit jaar jouw veel geluk en voorspoed brengen.
    Hopelijk tot spoedig leesplezier,

    liefs,

    Marcel

  • 01 Januari 2014 - 17:06

    Stella:

    Op de eerste plaats voor jou een spetterend nieuwjaar met alles wat wenselijk is.
    Ook voor Hannes alle goeds voor 2014 en zijn medereizigster niet te vergeten natuurlijk.
    Heb al weer volop genoten van je verhaal,kan wederom niet wachten op het volgende.
    Wat een avontuur.
    Lieffie,geniet er van en take care.
    Love you,dikke kus
    Liefs mama

  • 01 Januari 2014 - 17:56

    Hans:

    Hoi Rick,

    Wat fijn dat je nu in Bali bent.. Alle goeds gewenst voor 2014 en vier het nieuwe jaar
    met zon,zee en vrienden.
    We lezen het graag weer verder..

    Alle liefs van ons.
    Mjet en papa.

  • 01 Januari 2014 - 23:58

    Rick Van Oort:

    Hoi,

    Voor jullie ook een gelukkig nieuwjaar! Ondanks het regenseizoen, wat af en toe wel te merken is, is het hier echt geweldig in combinatie met het leuke gezelschap! Fijne dat de verhalen leuk leesbaar zijn ;). Ik ga nu eens ontbijten vanop mijn terrasje en wachten tot de buren ook wakker zijn ;). (Het is nu 7u).

    Tot snel!
    Liefs
    Rick

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rick

Actief sinds 28 Dec. 2013
Verslag gelezen: 269
Totaal aantal bezoekers 33553

Voorgaande reizen:

28 Juni 2017 - 20 Juli 2017

Singapore - Maleisië - Thailand

30 December 2013 - 10 Januari 2014

Impulsieve reis naar Bali

Landen bezocht: